Aktualności
„EKOLOGICZNY EKOWIERZAK” – wyniki konkursu.
Z przyjemnością informujemy, że znamy już laureatów szkolnego konkursu
„EKOLOGICZNY EKOWIERZAK”
Gratulujemy wszystkim uczestnikom a było ich naprawdę sporo! Dziękujemy za tak piękne i pomysłowe prace , które można oglądać na korytarzu szkolnym. Utwierdzeni jesteśmy w przekonaniu ,że wyobraźnia nie … Czytaj dalej
Gminne Igrzyska w pływaniu.
W dniu 2 marca na basenie w Solnym Mieście odbyły się Gminne Igrzyska w pływaniu. Naszą Szkołę reprezentowali Natalia Szczepańska II miejsce stylem dowolnym, Piotr Chabik, Krystian Skubiński, Wiktor Szewczyk. Tomasz Pietras, Stanisław Kaznowski, Natan Cybula.
Cała drużyna chłopców … Czytaj dalej
Blog
Odwiedzamy Targi Książki
Dnia 25 października 2019 roku członkowie koła dziennikarskiego oraz Samorząd Szkolny wraz
z paniami Magdaleną Baran, Alicją Pankiewicz oraz Dorotą Machno wybrali się na tegoroczne Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie. Warto przypomnieć, że uczestnictwo uczniów naszej szkoły w tym wyjątkowym … Czytaj dalej
Przydatność ćwiczeń frazeologicznych w pracy z uczniami z zaburzeniami językowymi
Mówi się, że przysłowia, szczególnie ludowe, są mądrością narodu. Odzwierciedlają obyczaje, wierzenia, utrwalają formy językowe. Są też ważnym źródłem do badań nad historią kultury, dlatego też każdy z nas … Czytaj dalej
Kilka słów o akcencie gramatycznym
Dla przypomnienia:
W języku polskim akcent gramatyczny jest stały i przypada na drugą sylabę od końca wyrazu wielosylabowego. Zasady tej należy bezwzględnie przestrzegać. Od normy tej zachodzą następujące wyjątki:
- przy wyrazach obcego pochodzenia zakończonych na: -ika, -yka oraz –ik, -yk
Często spotykane błędy językowe
Zachęcam do przypomnienia sobie kilku słów i zwrotów, które często w naszym języku wypowiadane są błędnie. W większości wszyscy mówimy poprawnie. Zwracajmy uwagę na to, w jaki sposób mówią nasi uczniowie i uczmy ich poprawności językowej.
Barbara Galas… Czytaj dalej
Dlaczego my?
Jesteśmy szkołą aktywną i powszechnie docenianą.
Zobacz nasze wyróżnienia: