Wielka Wymiana Książek
– skrócony regulamin akcji zorganizowanej przez
Koło Młodego Wolontariusza
we współpracy z Małym Samorządem Uczniowskim
- Akcja Wielka Wymiana Książek (WWK) dotyczy uczniów z trzynastu klas młodszych: 1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e oraz dzieci z trzech oddziałów przedszkolnych: 0a, 0b, 0c. Zaplanowano, że akcja docelowo obejmie 16 oddziałów.
- Organizatorem akcji WWK jest szkolne Koło Młodego Wolontariusza (KMW) we współpracy z Małym Samorządem Uczniowskim (MSU).
- Główny cel akcji jest wpisany w jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017, w zakresie:
- a) upowszechniania czytelnictwa, rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci,
- b) kształtowania postaw, wychowania do wartości.
- Udział uczniów w akcji jest dobrowolny.
- Akcja trwa od 26 października do 14 listopada 2016r. i składa się z II etapów:
- a) I etap- wewnątrzklasowa / wewnątrzoddziałowa zbiórka książek w każdej z sal w terminie od czwartku 27 października do poniedziałku 7 listopada. Każdy uczestnik, który chce zgłosić książkę do wymiany, bez względu na ilość egzemplarzy, wpłaca do wychowawcy symboliczną złotówkę na cel charytatywny.
- b) II etap- wymiana utworzonych zbiorów pomiędzy klasami / oddziałami w dniu 14 listopada – konkretnie pudełko z książkami za pudełko z książkami. Książki oddane do wymiany, nie będą zwracane ich właścicielom. Otrzymają „drugie życie” w rękach kolejnych czytelników.
Do decyzji wychowawcy pozostawiamy sposób zagospodarowania otrzymanego księgozbioru – czy zdecyduje się utworzyć Klasowy Kącik Czytelniczy, czy też rozda wymienione pozycje rozlosowując je pomiędzy uczestnikami akcji w swojej klasie/swoim oddziale.
- Organizatorzy zwracają się do wychowawców o:
- a) skontrolowanie zawartości uzbieranego księgozbioru pod względem adekwatności treści do wieku czytelnika- chodzi tu o wyeliminowanie ewentualnych pozycji dla dorosłych;
- b) wcześniejszy wybór partnera do wymiany międzyklasowej / międzyoddziałowej (w przypadku braku decyzji do dnia 8 listopada, organizatorzy zastrzegają sobie możliwość wskazania takiego partnera- czyli klasy bądź oddziału);
- c) sporządzenie raportów zbiorczych swoich klas do 8 listopada według poniższego wzoru i złożenie go u opiekuna MSU p. Elżbiety Okorskiej:
-klasa / oddział:
-wychowawca:
-ilość zebranych książek:
-uzbierana kwota na cel charytatywny:
GORĄCO ZACHĘCAMY
WSZYSTKIE MŁODSZE DZIECI
DO WZIĘCIA UDZIAŁU W AKCJI
WIELKIEJ WYMIANY KSIĄŻEK!