:::: MENU ::::

Wielka Wymiana Książek

  • Paź 31 / 2016
  • Możliwość komentowania Wielka Wymiana Książek została wyłączona
Aktualności

Wielka Wymiana Książek

Wielka Wymiana Książek
– skrócony regulamin akcji zorganizowanej przez
Koło Młodego Wolontariusza
we współpracy z Małym Samorządem Uczniowskim

  1. Akcja Wielka Wymiana Książek (WWK) dotyczy uczniów z trzynastu klas młodszych: 1a, 1b, 1c, 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e oraz dzieci z trzech oddziałów przedszkolnych: 0a, 0b, 0c. Zaplanowano, że akcja docelowo obejmie 16 oddziałów.
  2. Organizatorem akcji WWK jest szkolne Koło Młodego Wolontariusza (KMW) we współpracy z Małym Samorządem Uczniowskim (MSU).
  3. Główny cel akcji jest wpisany w jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017, w zakresie:
  4. a)     upowszechniania czytelnictwa, rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci,
  5. b)     kształtowania postaw, wychowania do wartości.
  6. Udział uczniów w akcji jest dobrowolny.
  7. Akcja trwa od 26 października do 14 listopada 2016r. i składa się z II etapów:
  8. a)     I etap- wewnątrzklasowa / wewnątrzoddziałowa zbiórka książek w każdej z sal w terminie od czwartku 27 października do poniedziałku 7 listopada. Każdy uczestnik, który chce zgłosić książkę do wymiany, bez względu na ilość egzemplarzy, wpłaca do wychowawcy symboliczną złotówkę na cel charytatywny.
  9. b)     II etap- wymiana utworzonych zbiorów pomiędzy klasami / oddziałami w dniu 14 listopada – konkretnie pudełko z książkami za pudełko z książkami. Książki oddane do wymiany, nie będą zwracane ich właścicielom. Otrzymają „drugie życie” w rękach kolejnych czytelników.

Do decyzji wychowawcy pozostawiamy sposób zagospodarowania otrzymanego księgozbioru – czy zdecyduje się utworzyć Klasowy Kącik Czytelniczy, czy też rozda wymienione pozycje rozlosowując je pomiędzy uczestnikami akcji w swojej klasie/swoim oddziale.

  1. Organizatorzy zwracają się do wychowawców o:
  2. a)     skontrolowanie zawartości uzbieranego księgozbioru pod względem adekwatności treści do wieku czytelnika- chodzi tu o wyeliminowanie ewentualnych pozycji dla dorosłych;
  3. b)     wcześniejszy wybór partnera do wymiany międzyklasowej / międzyoddziałowej (w przypadku braku decyzji do dnia 8 listopada, organizatorzy zastrzegają sobie możliwość wskazania takiego partnera- czyli klasy bądź oddziału);
  4. c)     sporządzenie raportów zbiorczych swoich klas do 8 listopada według poniższego wzoru i złożenie go u opiekuna MSU p. Elżbiety Okorskiej:

-klasa / oddział:

-wychowawca:

-ilość zebranych książek:

-uzbierana kwota na cel charytatywny:

 

GORĄCO ZACHĘCAMY
WSZYSTKIE MŁODSZE DZIECI
DO WZIĘCIA UDZIAŁU W AKCJI
WIELKIEJ WYMIANY KSIĄŻEK!

 

Top
Facebook
Facebook
YouTube
Wielkość czcionki
Kontrast