:::: MENU ::::

REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO SMAKI WIELICZKI WIELKIEJ NOCY

  • Mar 16 / 2021
  • Możliwość komentowania REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO SMAKI WIELICZKI WIELKIEJ NOCY została wyłączona
Aktualności

REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO SMAKI WIELICZKI WIELKIEJ NOCY

  1. I. Postanowienia ogólneNiniejszy regulamin określa zasady uczestnictwa w konkursie kulinarnym „Smaki Wieliczki” zwany dalej „konkursem”. Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 im w Wieliczce.II. Cele konkursu– rozbudzanie zainteresowań kulinarnych uczniów;
    – propagowanie tradycji w domach wieliczan;
    – kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży;
    – kształtowanie umiejętności rozpoznawania zdrowej żywności;
    – poznawanie potraw wielkanocnych charakterystycznych dla regionu wielickiego;
    – integracja wewnątrzszkolna, klasowa wraz wychowawcami.

    III. Ogólne warunki uczestnictwa w konkursie

    1.Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas integracyjnych I – III, IV – VIII szkoły podstawowej, dla których wymagania i kryteria wykonania zadań konkursowych określono
    w dalszej części regulaminu.

    2.Warunkami przystąpienia do konkursu jest wykonanie zadania konkursowego oraz wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie ich na adres: bruno734@onet.eu do dnia 31 marca 2021 r.

    3. Udział w konkursie oznacza zgodę na zastosowanie się do wszystkich zasad niniejszego regulaminu.

    IV. Kryteria dotyczące uczestników z klas I-III szkoły podstawowej

    1. Uczestnikami konkursu mogą być: uczniowie jednej klasy I-III szkoły podstawowej wraz z jej opiekunem, tworzący zespół konkursowy – wspólnie pracujący nad realizacją pracy konkursowej.

    2. W konkursie może wziąć udział jeden zespół konkursowy składający się maksymalnie z pięciu uczniów.

    3.Zadaniem zespołu konkursowego jest przygotowanie potrawy wielkanocnej sięgającej tradycji kulinarnych w domach wieliczan.

    a) Potrawa powinna być skomponowane ze świeżych surowców o wysokiej wartości odżywczej oraz/lub produktów utrwalonych metodami fizycznymi bądź biologicznymi.

    b) Należy unikać produktów przetworzonych przez przemysł spożywczy, zawierających dodatki
    w postaci konserwantów, przeciwutleniaczy itp.

    V. Działania i efekt końcowy pracy

    Tradycje w domach wieliczan należy udokumentować w formie prezentacji multimedialnej z zamieszczonymi fotografiami oraz opisem wykorzystanych surowców.

    Prezentacja, zawierająca maksymalnie 10 slajdów, może zostać wykonana przez opiekuna zespołu w programie PowerPoint (pakiet programu Microsoft Office) bądź w programie Impress (pakiet OpenOffice) i zapisane w formacie umożliwiającym otwarcie ich bezpośrednio w w/w programach (z rozszerzeniem *.ppt, *.odp).
    W nazwie pliku prosimy o podanie informacji: klasa, imię i nazwisko uczniów oraz opiekuna zespołu.

    V. Kryteria dotyczące uczestników z klas IV –VIII szkoły podstawowej

    1. W konkursie mogą brać udział 1 lub 2-osobowe zespoły uczniów, którzy pod opieką i z pomocą nauczyciela lub rodzica wykonają i udokumentują zadanie konkursowe.

    2.Zadanie konkursowe polega na wykonaniu potrawy, w warunkach domowych, oraz nadesłaniu opisu, 2 – 5 fotografii (w tym obowiązkowo 1 zdjęcie z wizerunkiem osoby/zespołu wykonującego potrawę).

    3. Zadanie konkursowe należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej: imię i nazwisko ucznia, klasę bezpośrednio na portiernię szkolną przy wejściu głównego budynku.

    VI. Kryteria wykonania dania konkursowego

    a) Każdy uczestnik konkursu musi wykonać potrawę tradycyjną w domach wieliczan przeznaczoną jako Śniadanie Wielkanocne z dowolnie wybranych surowców;

    b)Danie nie może być skomponowane z produktów konserwowych i przetworzonych przez przemysł spożywczy. Wszystkie konkursowe dania muszą składać się wyłącznie z jadalnych produktów, dotyczy to również dekoracji.

    VI. Reguły oceny prac konkursowych konkursu

    1. Jury, w skład którego będą wchodzić przedstawiciele SP nr 4, dokonuje wyboru 3 najlepszych prac konkursowych z każdej kategorii uczestników:
    – kategoria – klasy 1 –3,
    – kategoria – klasy 4 –8.

    2. Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 30 kwietnia 2021 r. drogą mailową (dotyczy wybranych najlepszych prac) i na stronie Organizatora .

    3. Wręczenie nagród odbędzie się na terenie szkoły z zachowaniem reżimu sanitarnego.

    4. Decyzje jury są ostateczne.

    VII. Kryteria oceny prac konkursowych

    1. Każdy członek Komisji Konkursowej dokonuje oceny punktowej na karcie oceny według następujących kryteriów oceny:

    a) w kategorii klas I –III szkoły podstawowej

    – pomysłowość i kreatywność przepisów (1-10 pkt);
    – uzasadnienie wyboru surowców ze zwróceniem uwagi na ich wartość odżywczą (1-10pkt.);
    – prezentacja potrawy z surowców na podstawie zdjęć (1-10 pkt);
    – prezentacja aranżacji stołu na podstawie zdjęć (1-5 pkt).

    b) klas IV –VIII szkoły podstawowej

    –znaczenie wykorzystanego wskazanego obowiązkowego surowca–(1-5 pkt);

    –pomysłowość i kreatywność przepisów (1-10 pkt);

    –uzasadnienie wyboru produktów i potraw (1-5 pkt.);

    –prezentacja potrawy na podstawie zdjęć (1-10 pkt);

    –forma przepisu, jasność, precyzyjność–(1-5 pkt).

    2. W sytuacji uzyskania przez dwóch Uczestników Konkursu tej samej liczby punktów lub
    w innych sytuacjach tego wymagających, odbędzie się posiedzenie Komisji Konkursowej, która podejmie ostateczne rozstrzygnięcie.

    VIII. Nagrody

    Autorzy najlepszych prac otrzymają nagrody niespodzianki, a ich prace zostaną upowszechnione na wystawie pokonkursowej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 oraz na stronie internetowej .

    IX. Postanowienia końcowe

    1.Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoważne z wyrażeniem zgody na gromadzenie i
    przetwarzanie przez Organizatora na potrzeby konkursu danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

    2.Udział w konkursie jest jednoznaczny z udzieleniem prawa przez uczestnika lub przedstawiciela ustawowego dziecka (np. rodzic, opiekun) na użyczenie wizerunku oraz do nieodpłatnego wykorzystywania prac w następujących polach eksploatacji: druku w dowolnej liczbie publikacji i w dowolnym nakładzie, używania ich w Internecie oraz w innych formach utrwaleń, nadających się do rozpowszechniania w ramach działań Organizatora bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.

    3.Przekazane prace nie będą zwracane. Z chwilą nadesłania prace przechodzą na własność Organizatora, który przejmuje autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac.

    4.Organizator może wykluczyć uczestnika z konkursu w przypadku naruszenia przez uczestnika postanowień niniejszego regulaminu.

    5.Organizator zastrzega sobie prawo zmian niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny przy zastosowaniu odpowiednich form informacji i zawiadomień uczestników konkursu.

    6.Zmiany w regulaminie nie mogą naruszyć praw nabytych przez uczestników konkursu.

    7.Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez uczestnika niewłaściwych lub nieprawdziwych danych uniemożliwiających lub opóźniających wręczenie przez Organizatora nagród w związku z prowadzeniem konkursu.

    10.W przypadku, gdy z powodów określonych w pkt. 8 nie będzie możliwe wręczenie nagrody, po odbiór uczestnik może zgłosić się osobiście do siedziby Organizatora w terminie 30 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.

    11.Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu z przyczyn niezależnych od organizatora bez konieczności podania przyczyny.

    12.Niniejszy regulamin jest jedynym dokumentem mającym wiążącą moc prawną w zakresie realizacji konkursu.

Top
Facebook
Facebook
YouTube
Wielkość czcionki
Kontrast