Prawidłowa wymowa nowo poznanych słówek jest w nauce języka angielskiego niezwykle ważna. Postanowiłam w tym celu wykorzystać metodę aktywizującą, którą poznałam w trakcie szkolenia w Portugalii. Zmodyfikowałam ją na potrzeby swoich uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej. Po wprowadzeniu nowego słownictwa (w tym przypadku były to nazwy elementów krajobrazu), uczniowie utrwalali prawidłową wymowę.
Opis metody:
Uczniowie stają w kole. Nauczyciel przygotowuje wcześniej kolorowe kawałki materiału (ja przygotowałam kawałki bibuły). Każde słówko ma przyporządkowany inny kolor. Nauczyciel podnosi do góry pierwszy kawałek i wypowiada słowo, następnie przekazuje bibułę uczniowi stojącemu obok, uczeń podnosząc bibułę powtarza wyraz i przekazuje ją dalej. Nauczyciel w ten sam sposób wprowadza kolejne słowa, a uczniowie powtarzają. Kolory można mieszać, po to, aby zabawa nie była nudna.
Ta bardzo prosta metoda była dla uczniów interesująca. Chętnie wykonywali polecenia, ćwiczyli pamięć (należało zapamiętać kolor i dopasowane do niego słowo), a przede wszystkim powtarzali wymagane słownictwo.
Klaudia Kozera