:::: MENU ::::

Klocki LEGO na lekcjach języka polskiego? Tak, to możliwe!

  • Paź 20 / 2022
  • Możliwość komentowania Klocki LEGO na lekcjach języka polskiego? Tak, to możliwe! została wyłączona
Aktualności

Klocki LEGO na lekcjach języka polskiego? Tak, to możliwe!

Klasa Vb wraz z nauczycielkami panią K. Kozerą (nauczyciel języka polskiego) i panią E. Merklinger (nauczyciel wspierający) realizuje w bieżącym roku szkolnym innowację zatytułowaną „Lekturowa LEGO przygoda”. Założeniem innowacji jest to, że po omówieniu poszczególnych lektur obowiązkowych i uzupełniających, na wyznaczonych przez nauczycieli lekcjach języka polskiego, uczniowie budują z klocków LEGO wybrane przez siebie scenki, bohaterów, przedmioty, czy miejsca, które pojawiły się w danej książce. Następnie podczas prezentacji swoich prac, wyjaśniają związek budowli z lekturą.

            Pierwszą pozycją, która została przeniesiona w „klockowe realia” byli „Chłopcy z Placu Broni”. Uczniowie
z zaangażowaniem i niezwykłą dokładnością budowali elementy z klocków oparte o fabułę powieści Ferenca Molnára. Bardzo dobrą znajomość treści i zagadnień związanych z lekturą połączyli z niezwykłą dbałością o każdy szczegół swoich konstrukcji. Wśród nich można wyróżnić: Plac Broni i bitwę o niego (w wersjach oryginalnej, i nowoczesnej) czy Ogród Botaniczny wraz ze szklarnią.

            Uczniowie przynieśli własne klocki, a także wykorzystali te zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” (zestawy „LEGO Education Bricǫ Motion Prime”, Neopuzzle Figury Zabudowane i klocki z gry „Budowanie Cieni”). Zajęcia wszystkim bardzo się podobały, rozwijały kreatywność i wyobraźnię. Uczniowie klasy Vb
z niecierpliwością czekają na kolejną lekturową przygodę z klockami LEGO.

Top
Facebook
Facebook
YouTube
Wielkość czcionki
Kontrast