:::: MENU ::::

Owiń w bawełnę czyli jak rozwijać umiejętności semantyczne ucznia.

  • Sty 04 / 2024
  • Możliwość komentowania Owiń w bawełnę czyli jak rozwijać umiejętności semantyczne ucznia. została wyłączona
Centrum Proaktywności

Owiń w bawełnę czyli jak rozwijać umiejętności semantyczne ucznia.

   

     W pracy logopedycznej istotnym aspektem jest rozwijanie słownictwa, a także kształtowaniem umiejętności definiowania oraz tworzenia i nazywania pojęć. Uczniowie z trudnościami językowymi mają często kłopot z przypomnieniem sobie właściwego słowa. Pomocne w tym przypadku są rożnego rodzaju gry edukacyjne typu kalambury. Umiejętności językowe pomaga także rozwijać polecana przeze mnie gra edukacyjna Owiń w bawełnę opracowana przez wydawnictwo Kangur. Na 81 kartach znajdują się hasła o różnorodnym stopniu trudności: od konkretnych (np. wędkarz) po abstrakcyjne (sumienie). Jak wynika z opisu gry: dwie drużyny opisują hasło, owijając je nieco w bawełnę. Nie mogą przy tym używać prostych skojarzeń, związanych z przedstawianym hasłem. Na kartach z hasłami zapisane są zakazane słowa. Zaproponowana przez autorów wersja stanowi często wyzwanie dla uczniów i nie dla każdego jest ona przystępna. Aby nieco ułatwić zadanie, odczytuję skojarzenia na karcie, a zadaniem współgracza jest podanie słowa, które łączy się znaczeniowo z usłyszanymi (np. odzież, pokój, artysta- GARDEROBA). Gra stanowi świetne urozmaicenie terapii. Rozwija kreatywność, umiejętność czytania. Wprowadza na zajęciach element zabawy, co podnosi motywację ucznia do pracy. Polecam ją serdecznie!

Agnieszka Baś- logopeda

Top
Facebook
Facebook
Wielkość czcionki
Kontrast