Poniżej zamieszczam konspekt lekcji, na której uczniowie pracowali na przygotowanych przeze mnie ćwiczeniach interaktywnych, na platformie learningapps, wykorzystując tablety.
Temat: Szkielet i mięśnie umożliwiają ruch 2h lekcyjne.
Cel lekcji: Uczeń zaprezentuje swoją wiedzę z 3 ostatnich lekcji, poszerzy i utrwali wiedzę o układzie ruchu: najważniejszych elementach szkieletu oraz jego funkcjach.
Cel sformułowany w języku ucznia:
- Sprawdzę swoją wiedzę o układzie krwionośnym, oddechowym, pokarmowym (wykorzystanie TIK)
- Uzupełnię swoją wiedzę o układzie ruchu.
- Poznam elementy budujące szkielet oraz jego funkcję.
„Nacobezu”- na co muszę zwrócić szczególną uwagę?
- Potrafię podać elementy budujące szkielet.
- Potrafię pokazać je na schemacie i na własnym ciele
- Potrafię nazwać na fotografiach poszczególne stawy.
PRZEBIEG LEKCJI
- Sprawdzenie opanowania materiału z trzech ostatnich lekcji
- Zapisanie tematu lekcji. Podanie celów lekcji w języku ucznia i „nacobezu” oraz pytania kluczowego.
- Pytanie kluczowe: Jakie są główne funkcje układu szkieletowego?
- Wprowadzenie do tematu ułożenie z puzzli szkieletu człowieka.
- Prezentacja multimedialna
- Zadania stworzone dla uczniów w programie learning apps elementy szkietetu
- Burza mózgów. Jakie są funkcje układu kostnego?
Milioner ortopedyczny podsumowanie lekcji.
https://learningapps.org/3679053
https://learningapps.org/2119048