18 grudnia 2024 r. uczniowie klasy 4b zaprosili na swoją lekcję języka polskiego klasę 7c. Warto dodać, że to kolejne już humanistyczne spotkanie tych oddziałów w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Tydzień wcześniej kl. 7c przygotowała pod opieką wychowawców niespodziankę dla młodszych kolegów, a teraz to czwartoklasiści zorganizowali różne aktywności dla swoich starszych przyjaciół i na chwilę wcielili się w rolę nauczycieli.
Projekt edukacyjny „W jaki sposób literatura prezentuje przyjaźń młodych ludzi?” miał na celu rozwijanie umiejętności czytelniczych, kreatywności oraz pracy zespołowej. Zaproszeni uczniowie klasy siódmej pracowali nad różnymi zadaniami, które pozwoliły im powtórzyć sylwetki postaci „Mikołajka” i ich przygody. Klasa 4b przygotowała wykreślankę z imionami bohaterów, krzyżówkę, której hasła dotyczyły przemyśleń i przygód Mikołajka oraz jego przyjaciół, quiz wiedzy o lekturze. Podczas lekcji plastyki powstała również galeria postaci, w której czwartoklasiści przedstawili wybranych bohaterów. Każdy uczeń przygotował plakat z ilustracją swojego ulubionego. Galeria została umieszczona w sali, w której odbywał się projekt, co pozwoliło na zaprezentowanie prac publiczności złożonej z siódmoklasistów.
Projekt edukacyjny dotyczący „Mikołajka” okazał się bardzo udany. Uczniowie chętnie angażowali się w różne zadania, a współpraca w grupach sprzyjała integracji, również między klasami. Dzięki zrealizowanym aktywnościom młodzież nie tylko rozwijała swoje umiejętności czytelnicze, ale także poznawała wartości przyjaźni, odwagi i kreatywności, które są obecne w książce „Mikołajek”.
Projekt pogłębił również przyjaźń między młodszymi i starszymi uczniami naszej szkoły, pozwolił na lepsze poznanie się i zainspirował do nowych inicjatyw w ramach kolejnych wspólnych działań.