NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Agata Głowacka
KLASA: 4b
DATA: 07.04.2017 r.
TEMAT: Jak ja mogę dbać o środowisko ? – drobne ecorady.
I. CELE LEKCJI:
1. ogólne:
• kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
• wykorzystywanie i tworzenie informacji,
• rozwijanie umiejętności logicznej argumentacji,
• rozwijanie spostrzegawczości i zdolności kojarzenia.
2. szczegółowe:
Uczeń:
• wymienia sposoby dbania o środowisko w zakresie ochrony wody, powietrza, roślinności,
• wymienia sposoby gospodarowania odpadami i ekologicznej organizacji gospodarstwa domowego,
• potrafi zastosować w praktyce aplikacje multimedialne popplet, quizizz, padlet.
3. Cel sformułowany w języku ucznia:
1. Potrafię wymienić kilka przykładów dobrych praktyk ekologicznych, które mogę zastosować samodzielnie.
4. „Nacobezu” – na co muszę zwrócić szczególną uwagę?
1. Wiem jak się zachowywać, aby dbać o moje najbliższe środowisko naturalne.
5. Cele terapeutyczne dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego:
1. Wdrażanie do pracy grupowej z rówieśnikami.
2. Wdrażanie do pracy indywidualnej na lekcji.
3. Motywowanie do brania aktywnego udziału w czasie lekcji.
4. Ćwiczenia rozwijające umiejętność logicznego myślenia.
II. METODY:
• metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy
• gra dydaktyczna
• pogadanka
III. FORMY PRACY:
• praca z całym zespołem klasowym
• praca indywidualna
• praca w grupach 3/4 osobowych
IV. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
• komputer
• rzutnik multimedialny
• materiały dla grup
• aplikacje multimedialne w chmurze
V. PRZEBIEG LEKCJI: