:::: MENU ::::

Learning apps, quizizz i Jigsaw planet wykorzystywane na lekcjach przyrody

  • Lis 07 / 2017
  • 2
Centrum Proaktywności

Learning apps, quizizz i Jigsaw planet wykorzystywane na lekcjach przyrody

Podczas mobilności zagranicznej w Lizbonie, poznałam wiele interaktywnych programów edukacyjnych.  Sukcesywnie wprowadzałam je do procesu nauczania już w ubiegłym roku. Aby szerzej wykorzystać zdobytą wiedzę i doświadczenie, w tym roku szkolnym zakupiłam komplet 25-ciu tabletów,  z których uczniowie mogę korzystać podczas moich lekcji.

Na co dzień korzystam z programu Learningapps, jest to platforma umożliwiająca tworzenie aplikacji w sześciu kategoriach:

  • Selekcja: quizy wielokrotnego wyboru, milionerzy, znaczenie w tekście, wykreślanka słowna;
  • Przyporządkowywanie: puzzle, tabele, mapy, obrazki, memory w różnych wersjach;
  • Porządkowanie: oś czasu i ustalanie kolejności;
  • Pisanie: wisielec, krzyżówka, tekst z lukami, uzupełnienie tabeli, quiz;
  • Narzędzia: głosowanie, wspólne pisanie;, mapa myśli, notatnik, tablica korkowa online;
  • Gry i zadania dla większej liczby graczy.

Jest to ciekawy i atrakcyjny program dla ucznia, łączący naukę z zabawą, dający uczniom możliwość kreatywnego przyswajania wiedzy. Podobnie działa Jigsaw Planet, w którym z elementów układanki obrazkowej tworzy się mapy, tablice czy tematyczne plansze edukacyjne. Do powtarzania i utrwalania materiału a także sprawdzania zdobytej wiedzy wykorzystuję program Quizizz czy Kahoot.  Są to przydatne narzędzia do tworzenia testów interaktywnych. Podczas lekcji, zostaje uczniom udostępniony internet, potrzebny do interaktywnego rozwiązywania quizu czy testu sprawdzającego wiedzę.

Zainteresowanym nauczycielom chętnie udzielę szerszych informacji.

Małgorzata Sznajder

 

 

Top
Facebook
Facebook
Wielkość czcionki
Kontrast