AUDIO-PSYCHO-FONOLOGIA
METODA TERAPII SŁUCHOWEJ WEDŁUG METODY PROF. ALFERDA TOMATISA
W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 4 W WIELICZCE
DRODZY RODZICE!
- Zadaniem terapii jest wyrównanie szans i minimalizowanie różnic edukacyjnych dzieci. Polega ona na stymulacji audio-psycho-lingwistycznej, która ma wpływ na kształtowanie uwagi słuchowej, czyli świadomego odbioru bodźców dźwiękowych.
- Terapią objęte będą dzieci z zerówki oraz klas 1-3 (zwłaszcza te, które korzystają z zajęć świetlicowych)
- Każde dziecko realizuje swój zindywidualizowany program wynikający z potrzeb edukacyjno-rozwojowych. Terapia jest szczególnie wskazana dla osób z:
– dysleksją
– dysortografią
– trudnościami w nauce
– trudnościami w nauce języków obcych
- W terapii wykorzystuje się utwory Mozarta, chorały gregoriańskie oraz nagrany odpowiednio przefiltrowany głos matki. Dźwięki podawane są przez specjalne słuchawki.
- Aby terapia przyniosła efekt należy ukończyć minimum 3 podstawowe etapy (zazwyczaj jest to 30 sesji po 90 minut).
- Zalecana jest wcześniejsza rozmowa rodzica z terapeutą w celu przeprowadzenia wywiadu na temat potrzeb i możliwości dziecka.
- Udział w terapii jest bezpłatny.
AUDIO-PSYCHO-FONOLOGIA
METODA TERAPII SŁUCHOWEJ WEDŁUG METODY PROF. ALFERDA TOMATISA
ZAPISY na rok szkolny 2024/2025
Odbywają się od 01.06.2024r. do 25.08.2024r. zapisu dokonuje rodzic lub opiekun prawny dziecka, wypełniając odpowiedni wniosek dostępny na stronie internetowej szkoły przez formularz zgłoszenia dostępny pod linkiem.
Link do zapisów:
https://forms.gle/y8n2osmejYzmYwd27
Rodzice zakwalifikowanych uczniów, zostaną poinformowani telefonicznie we wrześniu 2024r.