Organizacja zajęć z okazji English Day odbywała się w klasach starszych wieloetapowo. Punktem wyjściowym była projekcja filmów o Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej połączona z prezentacją amerykańskiej i brytyjskiej wersji akcentu w języku angielskim oraz wypowiedzią językoznawcy na temat angielskich zapożyczeń obecnych w języku polskim. Oprócz zgłębiania wiedzy o geografii, kulturze i języku Wielkiej Brytanii, uczniowie mieli okazję dowiedzieć się dlaczego kuchnia brytyjska nie jest taka zła i jakie jest typowe brytyjskie śniadanie. Kolejny etap English Day wymagał od uczniów zaangażowania i pracy w domu. W ramach niej uczniowie podzieleni na trzy grupy (liderów, lingwistów i kucharzy) mieli za zadanie zgromadzić informacje źródłowe potrzebne do realizacji celów z danej grupy. I tak, rolą liderów było stworzenie prezentacji multimedialnych przedstawiających w pigułce najważniejsze aspekty związane ze Zjednoczonych Królestwem. Lingwiści, jako specjaliści od języka, wyszukiwali w języku ojczystym przykłady zapożyczeń z języka angielskiego. Grupa kucharzy próbowała swoich sił w dziedzinie kulinariów sporządzając pyszne wyspiarskie delikatesy. Punktem zwieńczającym cały projekt były zajęcia, na których starsi uczniowie dzielili się z młodszymi swoją wiedzą oraz zrobionymi przez siebie specjałami.
Katarzyna Damse
Klaudia Kozera