JAK ROZWIJAĆ KOORDYNACJĘ RUCHOWO-SŁUCHOWĄ NA ZAJĘCIACH LOGOPEDYCZNYCH?
O tym jak ważne w rozwoju percepcji słuchowej są ćwiczenia doskonalące
umiejętności rytmiczne ora słuch fonemowy, nikogo nie trzeba przekonywać. Stanowią one podwaliny do rozwoju mowy, a także umiejętności szkolnych-czytania i pisania. To, co czyni te ćwiczenia atrakcyjnymi i naturalnymi dla dziecka, jest połączenie ich z elementami ruchu.
Pozwala to, w jeszcze lepszy i zgodny z rozwojem sposób, stymulować narząd słuchu. Zachęcam zatem do zapoznania się z książką Małgorzaty Barańskiej Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz. Ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej i słuchu fonemowego. W tej niewielkiej rozmiarami książeczce znajdziemy aż dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każde z nich zawiera dwuwersowy wierszyk, który stanowi punkt wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, słuchu fonemowego i zabawy ruchowej. Tematyka utworów jest ciekawa i odnosi się do najbliższego dziecku środowiska, świata przyrody oraz bajek czy baśni. Uczniowie słuchają wierszyka, powtarzają go, ilustrują tekst ruchem, dokonują analizy i syntezy fonemowej i sylabowej Wszystko to odbywa się w atmosferze zabawy i z wykorzystaniem muzyki. Scenariusze są krótkie, napisane prostym i konkretnym językiem. Na koniec odsyłam Państwa do linku, pod którym można zobaczyć okładkę książki i podejrzeć kilka przykładowych stron.
https://harmonia.edu.pl/pl/product/rymuj-gloskuj-w-rytmie-klaszcz
Opracowała: Agnieszka Baś – logopeda

„Spektrum autyzmu – SPOJRZENIA”
