:::: MENU ::::

Scenariusz lekcji wychowawczej

  • Lis 07 / 2017
  • 6
Centrum Proaktywności

Scenariusz lekcji wychowawczej

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Agata Głowacka

KLASA: 4b

DATA: 07.04.2017 r.

TEMAT: Jak ja mogę dbać o środowisko ? – drobne ecorady. 

 

I. CELE LEKCJI:
1. ogólne:

• kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,

• wykorzystywanie i tworzenie informacji,

• rozwijanie umiejętności logicznej argumentacji,

 • rozwijanie spostrzegawczości i zdolności kojarzenia.

2. szczegółowe:

Uczeń:

• wymienia sposoby dbania o środowisko w zakresie ochrony wody, powietrza, roślinności, 

• wymienia sposoby gospodarowania odpadami i ekologicznej organizacji gospodarstwa domowego,

• potrafi zastosować w praktyce aplikacje multimedialne popplet, quizizz, padlet. 

3. Cel sformułowany w języku ucznia:
1. Potrafię wymienić kilka przykładów dobrych praktyk ekologicznych, które mogę zastosować samodzielnie.

4. „Nacobezu” – na co muszę zwrócić szczególną uwagę?

1. Wiem jak się zachowywać, aby dbać o moje najbliższe środowisko naturalne. 

5. Cele terapeutyczne dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego:

 1.  Wdrażanie do pracy grupowej z rówieśnikami.

2.  Wdrażanie do pracy indywidualnej na lekcji. 

3.  Motywowanie do brania aktywnego udziału w czasie lekcji.

4.  Ćwiczenia rozwijające umiejętność logicznego myślenia. 

 

II. METODY:

• metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy 

• gra dydaktyczna

• pogadanka

 

III. FORMY PRACY:

• praca z całym zespołem klasowym

• praca indywidualna

• praca w grupach 3/4 osobowych

 

IV. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

 komputer

• rzutnik multimedialny

• materiały dla grup

• aplikacje multimedialne w chmurze

 

V. PRZEBIEG LEKCJI:

6 komentarzy

  1. Klaudia

    Lekcja była bardzo interesująca. Na pewno zainspiruję się nią podczas przeprowadzania zajęć z wychowawcą o ekologii w swojej klasie.

    Odpowiedz
  2. Ela

    Bardzo ciekawy pomysł na lekcję. Czy wykorzystane programy są darmowe? Skąd można je pobrać? Chciałabym wykorzystać je podczas swoich zajeć.

    Odpowiedz
    • Agata Głowacka

      Wszystkie wykorzystane programy są darmowe. W większości z nich trzeba się zarejestrować i założyć własne konto, jednak samo użytkowanie jest darmowe. Są oczywiście w tych programach opcje, które są dostępne tylko dla użytkowników, którzy opłacają abonament. Nie mniej jednak te podstawowe funkcje są wystarczające do tego, żeby przygotować coś fajnego dla dzieciaków 🙂 Co więcej ze wszystkich programów korzysta się z sieci, więc nie jest potrzebne ściąganie aplikacji na konkretny komputer – jest to bardzo wygodne, bo w końcu często pracujemy w różnych klasopracowniach. Jedyną przeszkodą, która może nam uniemożliwić korzystanie z tych aplikacji to dostęp do internetu.
      Jeszcze raz serdecznie polecam wykorzystywanie podobnych stron i aplikacji, ponieważ jest to bardzo fajna forma żeby zainteresować dzieci i zaangażować wszystkich do pracy na lekcji.

      Odpowiedz
  3. Barbara

    Ciekawy pomysł z wykorzystaniem aplikacji. Spróbuję wykorzystać w pracy z uczniem. Czy z aplikacji Popplet można korzystać bez opłat?

    Odpowiedz
    • Agata

      Odpowiedź na powyższe brzmi zarówno „tak” jak i „nie”. Otóż „tak” ponieważ aplikacja przewiduje opcję „try it on” widoczną na głównym ekranie startowym. Jest zupełnie bezpłatna, nie trzeba się do niej logować ale niestety nie można też zapisać stworzonych schematów. Natomiast odpowiedź „nie” również jest poprawna ponieważ po zarejestrowaniu się popplet.com przewiduje możliwość stworzenia dziesięciu darmowych schematów. Za dalsze korzystanie z aplikacji niestety należy wnosić opłaty. Oczywiście zapisywanie schematów jest bardzo przydatną funkcją, ponieważ przygotowując wcześniej zajęcia często chcemy mieć przygotowane schematy dla naszych uczniów. Wtedy nie pozostaje nic innego jak zapłacić abonament.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Top