:::: MENU ::::

Platformy do nauki kodowania

  • Lis 06 / 2017
  • 1
Centrum Proaktywności

Platformy do nauki kodowania

Jednym z najciekawszych bloków szkolenia w Portugalii było kodowanie. Poznawaliśmy platformy służące do nauki kodowania on-line dla najmłodszych.

Po powrocie ze szkolenia i rozpoczęłam kursy kodowania z moją klasą 2a na platformach Code.org i Kodable.com.

Uczniowie byli zmotywowani i zachwyceni nowym sposobem uczenia się przez zabawę. Każdy uczeń pracował w swoim tempie nad rozwiązywaniem kolejnych zadań, w szkole i w domu. Platforma rejestruje pracę dzieci i pozwala nauczycielowi na śledzenie postępów uczniów.

Bardzo polecam platformę code.org, jest łatwa w obsłudze i dostępna w języku polskim. Polecam do wypróbowania także inne platformy, takie jak Lightbot.com, Allcancode.com.

Ponadto, w ramach WDN poprowadziłam szkolenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z podstaw kodowania z wykorzystaniem wymienionych narzędzi.

Dla zainteresowanych kodowaniem polecam materiały dostępne pod adresem: http://bit.ly/2hNtmUc.
Ponadto, na zajęciach komputerowych wykorzystuję poznane w Portugalii programy do edycji zdjęć, takie jak Pixlr, i tworzenia komiksów, takie jak makebeliefscomix.com.

Kolejnym rezultatem szkolenia „Integrating ICT  in Pedagogy” była realizacja międzynarodowego projektu.

Podczas wyjazdu szkoleniowego, wspólnie z nauczycielami z Czech i Finlandii stworzyliśmy projekt eTwinning pt. „Animal’s eurotrip” przeznaczony dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Założeniem projektu było dzielenie się wiedzą na temat zwierząt żyjących w naszych krajach (umieszczanie materiałów dotyczących ich życia, zdjęć, odgłosów, rysunków itp. na platformie TwinSpace).  A ponadto wykorzystanie nowoczesnej technologii do dzielenia się wiedzą na temat innych kultur, nauka i wykorzystywanie języka angielskiego, nowoczesna i interesująca nauka.

Pierwszym etapem projektu było poznanie się uczniów z wykorzystaniem narzędzi komunikacji internetowej.
Z pomocą programu Skype zorganizowałam konferencję, podczas której moi uczniowie mieli okazję spotkać się on-line z uczniami z trzeciej klasy ze szkoły podstawowej w miejscowości Joensuu w Finlandii, poznać ich szkołę, obejrzeć klasę i porozmawiać.

Kolejnym etapem projektu było umieszczanie materiałów na platformie TwinSpace. Zadaniem moich uczniów było stworzyć rysunek wybranego zwierzęcia w programie Paint i edytować go w programie Pixlr, następnie umieścić na stronie projektu. Jestem bardzo zadowolona, że z entuzjazmem wykonali to zadanie.

Program Pixlr wzbudził duże zainteresowanie moich uczniów, jest intuicyjny i łatwy w obsłudze.

Kolejnym programem, którego używałam jest program KineMaster. Z jego pomocą stworzyłam krótki filmik przedstawiający zwierzęta żyjące w Polsce na rysunkach wykonanych przez uczniów, następnie umieściłam go na platformie i udostępniłam pozostałym uczestnikom.

Umieszczałam również materiały stworzone przy wykorzystaniu aplikacji  LearningApps, m.in. puzzle i krzyżówkę.

Wykorzystałam również aplikacje do tworzenia quizów: Kahoot, Quizizz,  w których stworzyłam testy dla szkoły z Finlandii dot. polskich zwierząt, z wykorzystaniem rysunków przygotowanych przez uczniów.
Testy były przygotowane w języku angielskim, korzystali z nich również moi uczniowie do utrwalania poznanego słownictwa.

https://play.kahoot.it/#/k/780ca918-8fd0-4a60-a439-39eabca90434

https://play.kahoot.it/#/k/47a531ac-cdfb-4476-ac3a-0692adf86b4f

https://join.quizizz.com

Na platformie TwinSpace stworzyłam również padlet (tablicę on-line), na której zamieściłam informacje na temat Polski, historii, geografii itd.

Ciekawym formą zdobywania wiedzy o Polsce przez dzieci są komiksy, które mogą być tworzone za pomocą aplikacji Toondoo.com, Pixton.com i Makebeliefscomix.com.
Z pomocą tych aplikacji stworzyłam trzy komiksy i umieściłam je na platformie TwinSpace.

http://www.toondoo.com//ViewBook.toon?bookid=663479

https://www.pixton.com/comic/ca86a02k

Polecam wszystkim nauczycielom platformę eTwinning, realizowanie międzynarodowych projektów i uczestnictwo w tego rodzaju szkoleniach szkoleniach.

Anna Sobczak

Jeden komentarz

  1. Agata

    Wszystko wygląda na niezmiernie ciekawe! Jestem niestety osobą, która posiada średnie umiejętności w zakresie obługi komputera. Który z wykorzystanych elementów poleca Pani jako najprostszy, żebym mogła na nim stawiać pierwsze kroki?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Top