W naszej szkole odbyła się pierwsza w historii gminy Wieliczka debata oksfordzka na poziomie szkół podstawowych. Debata była podsumowaniem projektu „Wieliccy ambasadorzy Tolerancji” współfinansowanego z budżetu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach programu „Razem bezpieczniej”. Partnerem projektu był Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieliczce, realizatorem projektu – Instytut Rozwoju Społecznego w Krakowie a koordynatorami p.M.Kruk i W. Słonina.
Nasi uczniowie w ramach czterodniowych warsztatów m.in.:
– podnosili wiedzę na temat dyskryminacji, ksenofobii, rasizmu, antysemityzmu i postaw zagrażających rozwojowi społecznemu;
– zaznajamiali się z bogactwem i różnorodnością wielu kultur;
– a przede wszystkim szkolili trudną sztukę debatowania według zasad oksfordzkich.
I tę właśnie umiejętność zaprezentowali w dniu 15/02/19 nasi uczniowie, którzy stanęli w szranki z reprezentacją innych szkół wielickich wokół tezy debaty „Wielicka młodzież jest tolerancyjna”.
Naszą szkołę w roli propozycji reprezentowali:
Amelia Adamowicz, Amelia Wójcik, Szymon Kuć, Wiktor Fejkiel.
Natomiast w roli opozycji wystąpili uczniowie ze SP nr 3 – Natalia Kruk, Borys Kociuba oraz SP w Mietniowie – Agnieszka Krasoń, Kamil Idzi.
Debacie przewodniczyła w roli marszałka pani Weronika Ludomirska – trener Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców w Krakowie.
W ocenie publiczności, którą reprezentowali: dyrekcja, nauczyciele oraz przedstawiciele klas VII-VIII mówcy stanęli na wysokości zadania, debatowali za pomocą przemyślanych argumentów, przestrzegali zasad obowiązujących podczas debatowania w stylu oksfordzkim.
Jeszcze raz gratulujemy naszym uczniom i dziękujemy, że mogliśmy na chwilę poczuć atmosferę rozognionych dyskusjami sal i bibliotek Oksfordu.
Pedagog szkolny
Dorota Michałowicz
zdjęcia: http://sp4wieliczka.pl/aktualnosci/galeria/nggallery/wszystkie/Mi%C4%99dzyszkolna-debata-Oksfordzka