:::: MENU ::::

Debata oksfordzka

  • Lut 27 / 2020
  • Możliwość komentowania Debata oksfordzka została wyłączona
Aktualności

Debata oksfordzka

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Pierwszej Międzyszkolnej Lidze Debat Oksfordzkich w Wieliczce z udziałem publiczności .  Był to projekt Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Wieliczce pod patronatem honorowym Burmistrza Wieliczki Artura Kozioła.  Merytoryczny patronat nad projektem objęło Krakowskie Stowarzyszenie Mówców, a partnerami w projekcie zostali: Wydział Edukacji Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka, Centrum Kultury i Turystyki w Wieliczce oraz Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieliczce.  Pani Agnieszka Szczepaniak – Zastępca Burmistrza ds. Społecznych oraz Pan Piotr Sionko – Dyrektor wielickiej biblioteki powitali uczestników debaty życząc uczestnikom pięknych mów, wystąpień i pojedynku na argumenty. W roli Marszałka Debaty wystąpił Krzysztof Buła – Prezes Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców, rolę sekretarza przyjęła Katarzyna Sowa-Lewandowska, a debaty sędziowali Grzegorz Nowowiejski, Krzysztof Woźniak, Katarzyna Piątek, Anna Kaczor, Magdalena Piwowarczyk, a także publiczność.

Nasza drużyna w składzie – Amelia Adamowicz , Amelia Wójcik , Szymon Kuć, Małgorzata Kozioł oraz Bartosz Kmiecik( mówca rezerwowy)  miała za zadanie obalić tezę „Rozwój gospodarczy jest ważniejszy niż rozwój kultury”. 

Była to jedna z najtrudniejszych tez dzisiejszych debat , mająca charakter filozoficzny – jak podkreślił jeden z sędziów debaty. Zwrócił również uwagę , że poziom tej debaty był bardzo wysoki . Mówcy musieli nie tylko pokonać tremę związaną z wystąpieniem publicznym  ale równocześnie formułować i bronić swoje zdanie odpowiadając na pytania zarówno ze strony przeciwnej jak i publiczności .  

 Nasi uczniowie zaprezentowali wysoki poziom erudycji podczas wystąpienia , jednak nasze  argumenty okazały się niewystarczające aby udowodnić , że rozwój kultury jest ważniejszy niż rozwój gospodarczy . 

Pragnę gorąco podziękować uczniom reprezentującym naszą szkołę  za podjęcie wyzwania , włożony trud w przygotowania , ogrom zaangażowania , twórcze myślenie i wiele , wiele innych wspaniałych rzeczy , które zdarzyły się podczas naszej wspólnej pracy . 

„Cogito ergo sum” (łac. „Myślę, więc jestem”)

       René Descartes (Kartezjusz)

pedagog szkolny

Dorota Michałowicz 

Top
Facebook
Facebook
YouTube
Wielkość czcionki
Kontrast